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Reports (Research Report) Year : 2017

Speeded C-Tests: Some Psychometric Analyses

C-Tests rapides: quelques analyses psychométriques

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Abstract

The C-test as a measure of first and second language proficiency suffers from ceiling effect. That is, the C-test is very easy for native speakers and for advanced second language learners and many examinees obtain full scores. Therefore, the test cannot distinguish among advanced learners or native speakers. Grotjahn, Schlak, and Aguado (2010) and Grotjahn (2010) suggested Speeded C-test or Standard-C-test as a remedy for this problem. They argued that if C-test is administrated under time constraint it can better differentiate among advanced learners and native speakers. In this study we aimed to compare the psychometric characteristics of speeded and standard C-test and investigate the relationship between standard and speeded C-test and reading comprehension. One-hundred Iranian undergraduate EFL learners studying at Islamic Azad University and Tabaran University of Mashhad, Khorasan Razavi, Iran, were selected to take part in this research. A standard (power) C-test, a speeded C-test, and a reading comprehension test were given to the students. Findings revealed that both speeded C-test and standard C-test could measure reading comprehension ability but standard C-test is a better predictor of reading comprehension ability and enjoys higher reliability. Exploratory factor analysis of the data resulted in a one-factor solution. All C-test passages (speeded and power) and reading comprehension passages loaded heavily on the single extracted factor. Nevertheless, power C-test passages had higher loadings compared to speeded passages.
Le test C comme mesure de la maîtrise de la langue première et de la deuxième langue souffre d'effet de plafond. C'est-à-dire que le test C est très facile pour les locuteurs natifs et pour les apprenants avancés de la langue seconde et de nombreux examinés obtiennent des scores complets. Par conséquent, le test ne peut pas faire de distinction entre les apprenants avancés ou les locuteurs natifs. Grotjahn, Schlak et Aguado (2010) et Grotjahn (2010) ont suggéré le test C ou le test C standard comme remède à ce problème. Ils ont soutenu que si le test C est administré sous contrainte temporelle, il est possible de mieux différencier les apprenants avancés et les locuteurs natifs. Dans cette étude, nous avons cherché à comparer les caractéristiques psychométriques du test C à vitesse et à la norme et à étudier la relation entre le test C standard et rapide et la compréhension de la lecture. Une centaine d'apprenants irlanés de l'EFL de premier cycle étudiant à l'université islamique Azad et à l'Université Tabaran de Mashhad, Khorasan Razavi, en Iran, ont été choisis pour participer à cette recherche. Un test C standard (puissance), un test C accéléré et un test de compréhension de la lecture ont été donnés aux élèves. Les résultats ont révélé que le test C à la fois rapide et le test C standard pourraient mesurer la capacité de compréhension de la lecture, mais le test C standard est un meilleur prédicteur de la capacité de compréhension de la lecture et bénéficie d'une plus grande fiabilité. L'analyse factorielle exploratoire des données a abouti à une solution à un facteur. Tous les passages du test C (vitesse et puissance) et les passages de compréhension de la lecture sont fortement chargés sur le seul facteur extrait. Néanmoins, les passages de test C ont eu des charges plus élevées par rapport aux passages accélérés.
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Dates and versions

hprints-01510897 , version 1 (20-04-2017)

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  • HAL Id : hprints-01510897 , version 1

Cite

Anita Fadaei Fadaeipour. Speeded C-Tests: Some Psychometric Analyses. [Research Report] Islamic Azad University. 2017. ⟨hprints-01510897⟩

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